Primii 3 pași în terapia ABA

bf-1-56

Vom vorbi astăzi despre pașii pe care un copil îi parcurge în centrul nostru atunci când intră în procesul de terapie ABA, după procesul de evaluare. Analiza aplicată a comportamentului (sau ABA, pe scurt) se face în joacă la Bright Future. Orice copil devine mult mai compliant atunci când are în jur oameni prietenoși și locul plin de jucării. 

Pasul 1: Acomodarea

Dacă jucăriile sunt la tot pasul în centrul nostru, nu ne rămâne decât să legăm prietenii. Și cum putem face acest lucru mai bine decât printr-o perioadă de acomodare, de cunoaștere, de împrietenire cu terapeutul. Sunt zilele de început, când terapeuții centrului Bright Future află ce îl motivează pe copil, care sunt activitățile, obiectele preferate, dar și care sunt lucrurile mai puțin plăcute. Când prietenia s-a legat bine și terapeutul a devenit el însuși o recompensă pentru copil, intrăm ceva mai serios în analiza comportamentului. 

Pasul 2: Primele ședințe de coordonare a planului de intervenție personalizat

Asta înseamnă că vom avea prima ședință de coordonare cu întreaga echipă care va lucra cu copilul. Ne gândim aici la părinți, shadow dacă este cazul, terapeut și coordonator. Timp de două ore, la perioade de timp regulate, prin tehnici de specialitate, prin aplicarea de programe ABA cu focus pe nevoile copilului, reușim să înțelegem mult mai bine care sunt ariile de dezvoltare pe care trebuie să recuperăm mai mult și prin ce tehnici.

Așa ia naștere Planul de Intervenție Personalizat. Practic, vorbim despre un document după care se lucrează zilnic: noi – aici, în centru, iar părinții – acasă, coordonați de noi. Trebuie menționat faptul că terapia ABA nu se încheie atunci când copilul pleacă de la cabinet. Fără o implicare totală a familiei, eforturile noastre nu vor da rezultate.

Acest plan de intervenție personalizat este completat periodic cu programele pe care copilul urmează să le mastereze, adică să le învețe.

Pasul 3: Implicarea familiei în programul de terapie

Ușor, ușor, copilul va face cunoștință  și cu ceilalți pitici care lucrează în cabinetele alăturate, se vor juca împreună și vor ajunge chiar să lucreze în echipă.

Periodic, părinții și shadow-ul copilului (dacă acesta există), vor veni să participe la ședințele de terapie și coordonare. Este foarte important pentru noi ca fiecare copil intrat în terapie să aibă în jurul lui o echipă completă și bine pregătită, care să știe perfect în orice moment cum trebuie intervenit în lucrul cu piticul nostru.

Mai mult decât atât, familia primește zilnic fotografii și filmulețe făcute de terapeut, astfel încât să știe ce s-a lucrat în ziua respectivă, dar și să poată lucra acasă împreună cu copilul.

Este evident că familia poate oricând dorește să solicite Planul de intervenție și dosarul pentru a vedea ce a masterat copilul și ce este în lucru la un moment dat.

Ședințele de coordonare se fac periodic, în funcție de nevoile copilului și de dorința părinților. Așa începe drumul nostru spre recuperarea mult dorită. Nu e ușor deloc. Este nevoie de răbdare, acceptare, înțelegere și, mai ales, implicare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *